Kosten

Algemene kosten

De algemene kantoorkosten hebben onder meer betrekking op: de huur van de kantoren; verbruik van gas-, water en elektriciteit; onderhoudskosten en herstellingen; verzekeringen; bibliotheekkosten; beroepsopleiding; beroepsbijdragen; aankoop en onderhoud kantoormeubilair; informatica- en communicatieapparatuur; representatiekosten; drukwerk; beroepskledij…
Deze bedragen 15% van het uurloontarief.

Dossiereigen kosten excl 21% BTW (incl BTW)

dossieropening100,00 EUR (121,00 EUR)
typen van documenten (dactylografie per pagina)hiervoor wordt geen extra kost aangerekend
uitgaande brieven per post10,00 EUR (12,10 EUR) per zending
uitgaande brieven enkel per e-mail4,00 EUR (4,84 EUR) per zending
aangetekende zendingen: kostprijs van de zendingsupplement van 15,00 EUR (18,15 EUR) per zending
verwerking inkomende zendingen per post2,00 EUR (2,42 EUR) per blad
e-mailberichten 1,25 EUR (1,51 EUR) per blad      
kopie/scan, zwart-wit1,25 EUR (1,51 EUR) per blad
kopie/scan, kleur2,00 EUR (2,42 EUR) per blad
verplaatsingen0,75 EUR (0,91 EUR) per kilometer
boekhouding5,00 EUR (6,05 EUR) per verrichting (het opmaken van ereloonnota’s, betalingen via (derden)rekeningen)
gerechtskostenafhankelijk van het dossier (BTW-vrij)
Griffiebons + neerleggen procedurestukken10,00 EUR (12,10 EUR) per transactie
Het opvragen van attesten5,00 EUR (6,05 EUR) per attest
Voorgeschoten kostenafhankelijk van het dossier
Afsluiten + archivering van het dossier100,00 EUR (121,00 EUR) per dossier
Telefoonsvolgens afgesproken uurloontarief